Nouă din zece companii au făcut angajări în primele trei luni ale acestui an, iar cele mai multe poziţii pentru care au făcut recrutări au fost cele de specialist (61%), de entry level (47%) şi de middle level (45%), arată rezultatele unui studiu trimestrial realizat de HR Club, o asociaţie care reuneşte peste 400 de specialişti în resurse umane, şi de firma de cercetare Daedalus Millward Brown.
Piaţa muncii a dat semne de dezmorţire încă de la începutul acestui an, având în vedere că angajatorii au găsit diverse modalităţi de motivare a angajaţilor. Astfel, 50% din cei 85 de respondenţi cuprinşi în studiu (angajaţi în departamentele de HR sau directori generali) au spus că au promovat între 1 şi 5% din efectivul total de salariaţi. Totodată, un sfert din angajatori au spus că au promovat peste 6% din angajaţi.
Una dintre companiile locale care foloseşte politicile de promovare internă pentru motivarea angajaţilor este furnizorul de software Microsoft România. În mai puţin de doi ani aproape unu din trei angajaţi a primit un rol nou, iar acest lucru s-a întâmplat în proporţie mai mare (de 90%) în rândul echipei de leadership, potrivit datelor furnizate de companie.
Rezultatele studiului HR Club arată că în primele luni ale acestui an s-a înregistrat o scădere de 6% în zona activităţilor de training, în timp ce companiile s-au concentrat mai mult pe activităţile de recrutare şi pe programele de management al performanţei, care au crescut cu 7%, respectiv 22% faţă de ultimele trei luni din 2010. Totuşi, creşterea în cazul programelor de management al performanţei se explică prin faptul că evaluarea angajaţilor se face la începutul anului şi este o activitate sezonieră. Totuşi, firmele au redus programele de training intern, pentru că au redistribuit responsabilităţile angajaţilor, iar cele care ofereau training angajaţilor prin interme