Alexandru Lăpuşan, directorul general al companiei Zitec, a lansat o aplicaţie pentru telefonul mobil prin care îi învaţă pe utilizatori cum să dea jos kilogramele în plus. Că o treime dintre americani sunt obezi ştie toată lumea. Că plecând de la această informaţie se pot face bani era până astăzi un secret bine păstrat de Alexandru Lăpuşan.
CEO-ul companiei locale Zitec, Alexandru Lăpuşan, crede că cea mai nouă aplicaţie online dezvolatată de programatorii firmei pe care o conduce va revoluţiona obiceiurile de alimentaţie a milioane de utilizatori. Alături de producătorul serialului „Spitalul de Urgenţă", de co-fondatorul Flickr şi de fostul CEO al gigantului farmaceutic Bristol Myers Squibb, Lăpuşan a participat, în calitate de investitor minoritar, la proiectul Zipongo.
Acesta îmbină ideea de acum clasică a unui site de reduceri pe segmentul alimentelor sănătoase cu o soluţie mai puţin convenţională a unei aplicaţii care oferă planuri de dietă, ţinând cont de activităţile zilnice ale fiecărui utilizator, dar şi de preferinţele alimentare sau de eventualele alergii. „Chiar dacă există foarte multe site-uri cu oferte speciale pentru cumpărături, Zipongo se diferenţiază puternic deoarece vizează strict produse alimentare sănătoase, cu scopul de a le face mai accesibile din punct de vedere al preţului şi, împreună cu celelalte instrumente şi integrări, să îmbunătăţească direct sănătatea şi forma fizică şi psihică a utilizatorilor", spune Lăpuşan.
80% din afaceri, în afara României
El precizează că, deocamdată, de serviciile puse la punct de programatorii români pot beneficia doar americanii din San Francisco - Silicon Valley - East Bay, din statul California. La cei 31 de ani ai săi, Alexandru Lăpuşan este un om de afaceri cu experienţă care ştie ce înseamnă să creşti un business de la zero. „Prima mea afacere este Zitec. @N_