Alin Bălănescu, 39 de ani, a intrat în Alico, fosta AIG România, ca trainer acum 13 ani. A fost începutul unei cariere care s-a dezvoltat permanent, iar acum conduce una dintre cele mai importante divizii ale companiei de asigurări.
"Primul pas în companie l-am făcut în 1998 în calitate de trainer, apoi am dezvoltat departamentul de training şi am fost responsabil de dezvoltarea managerilor din distribuţia prin agenţi", povesteşte Bălănescu. Ulterior, a fost numit responsabil de dezvoltarea unei reţele directe de distribuţie, iar în ultimii ani a ocupat funcţia de director de training şi calitate.
De la începutul acestui an Alin Bălănescu este profit center manager pe linia de accident şi sănătate. Sarcina sa nu este deloc uşoară, în condiţiile în care multe dintre companii, cei mai importanţi clienţi ai asigurătorilor şi în special ai celor care se axează pe vânzarea de poliţe de sănătate, au renunţat în ultimii doi să acorde asigurări de sănătate angajaţilor.
Cu toate acestea, Bălănescu nu s-a abătut de la traseul pe care singur şi l-a stabilit la începutul carierei. "Important este să ştii clar unde vrei să ajungi, să stabileşti obiective provocatoare urmate de acţiuni specifice care să ducă la atingerea lor, un factor critic fiind implementarea corectă şi la timp."
Cea mai mare provocare din cariera sa a fost dezvoltarea distribuţiei prin agenţi în perioada 1999 - 2000. Atunci, noţiunea de asigurări de viaţă, accident şi sănătate era practic necunoscută în România şi tocmai de aceea nu era deloc simplu să recruteze, să pregătească şi să dezvolte oameni care să promoveze şi să distribuie acest tip de servicii. Ca şi profit center manager pe linia de accident şi sănătate, este responsabil de vânzările acestor produse, dar şi de veniturile obţinute.
Alin Bălănescu, 39 de ani, a intrat în Alico, fosta AIG România, ca trainer acum 13 ani.