O statistică ce spune tot despre unii clienţi ai băncilor: aproximativ jumătate dintre românii care au luat un credit nu a comparat în prealabil ofertele mai multor bănci. De asemenea, mulţi dintre ei nu au citit în întregime contractele semnate. Aşa reiese dintr-un studiu realizat de GfK şi prezentat de Asociaţia Română a Băncilor.
Din lipsă de timp sau de interes, cei mai mulţi români nu compară ofertele băncilor, când vine vorba de a se împrumuta. În această situaţie se află 57% dintre cei care au luat un credit bancar.
În plus, circa 40 de procente dintre românii care au apelat la un produs financiar nu au citit în întregime contractele încheiate.
Pe de altă parte, produsele bancare cele mai folosite şi/sau dorite de populaţie sunt cardurile de debit, creditele, conturile curente şi formele de economisire.
La nivelul întregii populaţii, produsele bancare sunt destul de puţin cunoscute, arată studiul. Cele mai ştiute sunt cardul de debit şi creditul bancar, însă chiar şi cu acestea sunt familiari doar patru români din zece.
"Este recomandabil ca utilizatorii de produse şi servicii bancare - clienţii băncilor - să citească în întregime contractul înainte de semnare şi să solicite lămuriri suplimentare, acolo unde se impun, în scopul clarificării termenilor, a impactului sau riscurilor pe care le presupune asumarea prevederilor înscrise în contracte", declară într-un comunicat Radu Graţian Gheţea, preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor. Românii nu se înghesuie să achite cu cardul
Sondajul mai subliniază că românii nu sunt foarte dornici să plătească la magazin cu cardul. Doar puţin peste jumătate din posesorii de carduri de debit fac acest lucru, faţă de 70 de procente dintre cei care au un card de credit.
În fine, jumătate dintre cei intervievaţi apreciază că şcoala ar trebui să se ocupe de educaţia finan