Doar 1,3 milioane de turişti străini s-au cazat anul trecut cel puţin o noapte la un hotel sau o pensiune din România, iar suma cheltuită de ei pentru cazare este estimată de ZF la 170-175 mil. euro, similară cu cifra de afaceri obţinută anul trecut de cel mai mare centru comercial din ţară, AFI Palace Cotroceni din Capitală, potrivit unei analize a ZF.
Staţiunile de la munte, cele de pe litoral şi cele balneare nu au reuşit să atragă în unităţile de cazare nici 150.000 de turişti străini anul trecut, potrivit datelor centralizate de ZF din rapoarte realizate de INS, în condiţiile în care doar austriecii "se lăudau" anul trecut în septembrie cu 200.000 de turişti români care le-au vizitat ţara.
Marile oraşe inclusiv Capitala continuă să fie vedetele turismului românesc, dar acest indicator nu arată altceva decât că turismul de business susţine de fapt întreaga industrie. Cu încasări estimate de ZF la aproape 160 mil. euro, marile oraşe au atras anul trecut peste un milion de străini în unităţi de cazare, dar dacă întrebi un manager de hotel din Capitală, îţi va spune că în weekend - atunci când alte oraşe europene sunt pline de turişti - hotelurile din Bucureşti sunt mai mult goale.
"Aceste date arată că cei mai mulţi vizitatori care ajung în România nu vin ca să se cazeze şi să facă turism la noi, ci vin în alte scopuri", susţine Lucian Marinescu, senior associate al companiei de consultanţă în industria ospitalităţii Trend Hospitality.
Exemplul Sloveniei
"Mediatizarea noastră externă ca destinaţie turistică este exterm de slabă, nu doar că mari touroperatori străini nu au în cataloagele lor destinaţii din România, ci şi prezenţa României pe canalele de informare de audienţă internaţională este foarte firavă", este de părere George Sorin Nicolescu, proprietarul agenţiei de turism Olimpic International, care a adus anu