Două centuri şi câţiva kilometri de autostradă sunt marile proiecte ale Clujului.
Ocentură de patru-cinci kilometri, inaugurată după cinci ani de la începerea construirii, încă una, de 23 de kilometri, al cărei preţ s-a dublat, susţin parlamentarii clujeni din Opoziţie, şi 54 de kilometri de autostradă, făcuţi în şapte ani, dar care funcţionează ca centură ocolitoare a Clujului, sunt marile proiecte de infrastructură rutieră care înconjoară capitala Transilvaniei. Premierul Emil Boc a inau¬gurat, în urmă cu o lună, pe data de 2 iulie, cea mai scurtă centură a municipiului Cluj-Napoca, care a fost construită în cinci ani.
Construcţia centurii de nord a oraşului, care leagă localitatea Apahida de Cluj-Napoca prin Bulevardul Muncii, a început pe vremea Alianţei D.A., în vara anului 2006. Centura are o lungime de 4,5 kilometri, iar costurile lucrărilor se ridică la 6,3 milioane de euro, din care 1,8 milioane reprezintă suma destinată exproprierilor. La momentul inaugurării, premierul a fost întâmpinat de un grup de localnici care deţineau terenuri în zonă şi care s-au plâns că nu au primit banii care li se cuveneau. „Ne îndreptăm spre eliminarea coşmarului traficului greu din Cluj, prin darea în folosinţă a acestui tronson din centura de ocolire. Cetăţenii care locuiesc în Someşeni pot să fie siguri că nu vor mai avea probleme cu traficul greu şi de aici înainte pot să doarmă liniştiţi, iar clujenii pot să intre şi să iasă mai uşor din Cluj. E un proiect pe care l-a început Primăria, dar a fost finalizat de Guvern, inclusiv procedura despăgubirilor astăzi este în prag de finalizare", a explicat Emil Boc.
Autostrada Transilvania, în situaţie incertă
Alături de ţăranii expropriaţi de la centura de nord se aflau şi câţiva subcontractori ai Bechtel, care s-au plâns că nu şi-au primit banii pentru lucrările efectuate la „cel mai mare proiect de infras