La finalul şedinţei de Guvern de ieri, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a anunţat termenii negocierii cu Bechtel: compania americană va finaliza până în 2013 cei 64 de kilometri
dintre Suplacu de Barcău – Borş cu un preţ standard de 6,9 milioane de euro pe kilometru, Bechtel va primi plăţile restante în valoare de 90 milioane de euro, iar Ministerul Transporturilor va licita celelalte şase tronsoane din Autostrada Transilvania. De altfel, ministrul Transporturilor a precizat că, odată încheiată negocierea cu Bechtel, costul Autostrăzii Transilvania va fi de 3,8 miliarde de euro. Compania americană ar fi dus preţul autostrăzii dintre Braşov şi Borş la suma colosală de 9,9 miliarde de euro. Anca Boagiu a anunţat că, imediat ce Bechtel îşi va primi plăţile restante, Ministerul Transporturilor va scoate la licitaţie tronsonul Gilău – Mihăileşti şi se va relua proiectarea pe tronsonul Târgu-Mureş - Câmpia Turzii. Preţul standard pe kilometru pentru celelalte şase tronsoane care vor fi licitate a fost stabilit la 7,2 milioane de euro. Bechtel a luat în medie 20 milioane de euro pe kilometru de autostradă construit. Jurnalul Naţional a relatat în urmă cu o lună faptul că Ministerul Transporturilor lua în calcul rezilierea contractului cu Bechtel. Proiectul, semnat în 2003 cu compania americană pentru Autostrada Transilvania, leagă de mâini partea română în privinţa posibilităţii rezilierii acestui contract. Astfel, compania americană poate renunţa oricând, iar România
nu. Căci păgubosul contract pe bani publici ar putea fi închis numai în condiţiile în care statul nu mai are bani pentru susţinerea proiectului. Negocierile au fost destul de dure şi au durat mai bine de patru săptămâni. Bechtel a fost somat să renunţe la 30% din cheltuielile indirecte. CNADNR plăteşte numai pentru aceste cheltuieli 1 milion de euro pe lună. Mai mult decât atât, cu