După 2 ani de criză, industria de divertisment şi media dă semne de revenire
PwC România: Anii de recesiune au mutat distracţia în mediul online
Ultimii doi ani nu au fost foarte fericiţi pentru piaţa de divertisment şi media din România. Nu au fost ani tragici deoarece piaţa a continuat să crească, dar nu în ritmul cu care era obişnuită. Anul acesta, potrivit unui studiu realizat de compania de audit şi cercetare PricewaterhouseCoopers (PwC), industria de divertisment şi media (reprezentată de trei mari segmente: cel al accesului la internet, cheltuieli de media şi cheltuielile consumatorilor de divertisment şi media - n.r.) a început să dea primele semne de revenire.
Potrivit datelor furnizate la solicitarea Curierului Naţional, în 2009 valoarea pieţei de profil din România a fost de peste 2,44 miliarde de dolari, iar în 2010 acelaşi indice a crescut la peste 2,48 miliarde de dolari. Pentru acest an, reprezentanţii PwC România ne-au spus că piaţa va urca la peste 2,67 miliarde de dolari.
Potrivit studiului publicat ieri de PwC România, această industrie a dat anul acesta deja primele semne de revenire. "După doi ani de creştere lentă, sub rata inflaţiei, industria de divertisment şi media s-a stabilizat, dă semne de revenire şi va înregistra o rată anuală medie de creştere de 8,8% între 2011 şi 2015, potrivit ediţiei de anul acesta a raportului PwC Global Entertainment and Media Outlook 2011-2015. Valoarea totală a pieţei de media din România va creşte de la 2,5 miliarde de dolari americani în 2010 la 3,8 miliarde în 2015", notează autorii studiului, într-un comunicat remis ieri redacţiei.
Internetul va avea cel mai accelerat ritm de creştere în următorii 4 ani
Raportul Global Entertainment and Media Outlook 2011-2015 precizează că cea mai mare parte a acestei creşteri va veni din segmentul accesului la Interne