Premierul a declarat la finalul şedinţei de guvern de miercuri seară că firma americană Bechtel va termina tronsonul pe care il are acum in lucru din Autostrada Transilvania, dupa care restul de sase vor fi scoase la licitaţie.
„Ministerul Transporturilor a finalizat negocierile: se continuă lucrările pe Surplacu de Barcău-Borş, am decis la nivel politic ca tronsonul de la Gilau-Mihăeşti să fie scos imediat la licitaţie, să se reia proiectarea pentru tronsonul Târgu Mureş-Câmpia Turzii pentru ca aceste lucrări să fie continuate pe bugetul de stat. Bechtel nu primeşte despăgubiri. Niciun fel", a spus Emil Boc.
Compania Bechtel va mai lucra doar pe două tronsoane, statul fiind liber să liciteze celelalte şase tronsoane, a anunţat si ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
Potrivit ei, costul total al autostrăzii se va ridica la 3,8 miliarde euro, comparativ cu 9,9 miliarde euro la cât s-ar fi ridicat investiţia totală dacă lucrarea ar fi fost derulată până la final cu Bechtel pe baza contractului încheiat în 2004.
Boagiu a precizat că înţelegerea cu constructorul american Bechtel a putut fi modificată cu sprijinul ambasadei americane la Bucureşti şi a preşedintelui Traian Băsescu.
Reactie stranie a americanilor
Ca reactie la comunicatul Guvernului tot miercuri seara firma americana a trimis un comunicat de presa in care isi exprima bucuria ca se vor continua lucrarile la tronsonul 3C Suplacu de Barcau-Bors fara insa a confirma cele spuse de premierul Emil Boc. In comunicat Bechtel nu afirma ca accepta sa renunte la despagubiri sau ca se lipseste de realizarea celorlalte sase tronsoane.
Redam integral reactia in coada de peste a americanilor dupa anuntul Guvernului. "Ministerul Transporturilor din România şi Bechtel au ajuns la un acord preliminar privind reluarea lucrărilor la Autostrada Transilvania. Conform acordu