Adrian Criţ, directorul general al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), şi Gheorghe Udrişte, directorul Metrorex, susţin la unison ordonanţa Guvernului cu privire la înfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti (AMTB).
Facilitatea accesului la locurile de muncă, descurajarea transportului cu autoturisme private, reducerea traficului rutier şi tariful unic pentru călătorii sunt câteva dintre beneficiile pe care le-ar aduce AMTB.
“Suntem pozitivi în ceea ce priveşte Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti. Ne aliniem capitalelor europene, iar funcţionalitatea transportului public se va vedea nu doar în Capitală, ci şi în judeţul Ilfov”, a declarat, pentru “Adevărul”, Adrian Criţ, directorul RATB.
Cum se va uniformiza tariful
După patru ani de contribuţie la întocmirea acestui proiect, Gheorghe Udrişte, director al Metrorex şi fost şef al Direcţiei de Infrastructură şi Transport din cadrul Primăriei Capitalei, a precizat, pentru "Adevărul", că aplicarea ordonanţei Guvernului este “foarte bună”. “Încă nu este stabilit sistemul de tarifare, dar este cert că va fi unul uniformizat. De exemplu, oamenii vor putea folosi acelaşi tichet de călătorie pentru un drum cu tramvaiul şi cu metroul fără a I se percepe tariff separate la fiecare acces în mijlocul de transport. Dacă va urca dimineaţa, la ora 7.00, în tramvai, va putea călători, să spunem, până la ora 20.00, şi cu metroul, autobuzul şi troleibuzul, fără a plăti mai mult decât a dat pe tichet dimineaţă”, a explicat Udrişte.
Cei doi au precizat că AMTB nu presupune comasarea celor două instituţii, bugetul fiecăreia fiind decis de Ministerul Transporturilor, în cazul Metrorex, şi de Consiliul General al Municipiului Bucureşti – în cazul RATB. Noua autoritate va asigura politica privind planificarea strategică, va autoriza şi va controla funcţionarea s