Daniel Nicolescu, CEO ePayment, parte a PayU Group, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca Internetul este o industrie in sine, dar si o modalitate de a genera venituri suplimentare pentru companiile "clasice", care pana acum 10 ani nu erau prezente decat in mediul offline.
"Nu avem date statistice care sa arate cat de mult a contribuit Internetul la PIB-ul Romaniei, insa este cert ca ponderea veniturilor generate prin mediul online a crescut semnificativ mai ales in ultimii 4-5 ani", a afirmat Nicolescu.
El a dat ca exemplu eMag, retailerul online de produse electronice si electrocasnice care a crescut in anii de criza si care a dovedit ca Internetul are "greutate in economia nationala".
In plus, sectorul aplicatiilor software prezente si vandute online nu este nici el de neglijat, desi poate ca nu are o pondere de nici 1% in PIB, este o dovada a modului in care parametrii macroeconomici se schimba de la un an la altul, a adaugat CEO-ul aceleiasi companii.
In 2010, produsul intern brut al Romaniei a fost de aproximativ 120 de miliarde de euro.
Daniel Nicolescu a mai spus ca desi este greu de estimat o valoare totala generata industria Internetului din Romania, in ceea ce priveste comertul electronic, piata a fost evaluata la 300 milioane de euro in 2010, fara a socoti aici turismul, plata facturilor sau asigurarile.
De asemenea, estimarile pentru anul in curs arata ca veniturile ar putea sa ajunga la 350-400 milioane de euro, cu posibilitatea de a atinge 1 miliard de euro la finalul lui 2012.
"Dar pe langa comert electronic, exista o serie de domenii care tot pe Internet activeaza, cum sunt agentiile de marketing online sau firmele de webdesign si atatea altele", a subliniat CEO-ul ePayment.
In aceste conditii, Nicolescu a spus ca nu mai putem vorbi astazi despre o economie fara Int