Afacerile grupului german Metro în România, prezent pe piaţa locală cu divizia Metro Cash&Carry şi cu hipermarketurile Real, au fost afectate în primele şase luni ale anului de condiţiile economice dificile, potrivit raportului financiar al companiei.
"Ungaria, Bulgaria şi România îşi revin greu din criza economică şi financiară. Vânzările totale de retail din Europa Centrală şi de Est nu au revenit la nivelurile din perioada anterioară crizei. Creşterea preţului la materiile prime a condus la majorări de preţuri în regiune. Preţurile la unele alimente au crescut cu peste 10%", potrivit raportului.
Au existat şi state precum Rusia, Turcia sau Polonia unde economia a dat semne pozitive.
În raportul semestrial al grupului german nu sunt publicate cifre privind vânzările sau evoluţia acestora pe fiecare ţară în parte, ci doar la nivel regional. Astfel, în cazul Real vânzările din Europa Centrală şi de Est au scăzut în primul semestru cu 1,9%, până la 1,436 mld. euro. Evoluţia like for like (la un număr constant de magazine) a fost tot negativă, declinul adâncindu-se la 3,3%.
În cazul diviziei de cash & carry, vânzările din primele şase luni au crescut cu 3,5% în Europa Centrală şi de Est, până la 5,442 mld. euro. Evoluţia like for like a fost însă negativă, vânzările scăzând cu 0,3%. Reprezentanţii Metro Cash & Carry România şi ai Real România nu au furnizat alte informaţii privind evoluţia vânzărilor în primele şase luni.
"Conform politicii internaţionale a METRO Group, compania Metro Cash & Carry România nu publică rezultate financiare pentru o anumită perioadă de timp din cursul anului. Rezultatele în ceea ce priveşte cifra de afaceri pentru 2011 sunt comunicate la finalul anului financiar, adică în martie 2012", a spus Adina Tâmplaru, corporate communications manager în cadrul Metro Cash&Carry România.
În 20