Statul roman este liber sa scoata la licitatie 6 tronsoane din Autostrada Transilvania dupa intreruperea contractului cu Bechtel, a anuntat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, la finalul sedintei de Guvern de miercuri. Acesta este unul din rezultatele negocierilor purtate in ultima perioada cu Bechtel. Compania americana a acceptat sa finalize lucrarile deja incepute la doua tronsoane, urmand sa renunte la celelalte sase fara a mai primi despagubiri de la statul roman.
"Statul este liber sa liciteze celelalte sase tronsoane care au ramas fara nicio pretentie din partea Bechtel. Era clauza sa nu licitam tronsoanele ramase. Acum le putem licita", a afirmat ministrul transporturilor.
Cele sase tronsoane la care renunta Bechtel sunt: Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihailesti (24 km) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (76 km). Bechtel mai are de finalizat lucrarile pe cele doua tronsoanele Campia Turzii - Gilau si si Suplacu de Barcau - Bors, acestea insumand 118 kilometri.
In plus, statul roman a reusit sa obtina reducerea costurilor la 6,9 milioane de euro pe kilometru. Boagiu sustine ca in cazul in care s-ar fi continuat contractul cu Bechtel, costurile ar fi ajuns la 9,9 miliarde de euro pentru cei 415 kilometri din autostrada Brasov-Bors. In noile conditii, statul va plati in total 3,8 miliarde euro. "Risipa pe care nu o va mai face statul roman este de 6 miliarde de euro", a precizat Boagiu.
"Daca ne raportam la ce a fost executat, pretul pe kilometru a scazut de la 14,7 milioane euro la 6,9 milioane, daca ne raportam la toate costurile, inclusiv avocati, de la 24 milioane euro", a explicat Boagiu.Aceasta a precizat ca pentru cei 54 de kilometri de autostrada construiti pana in prezent s-au efectuat plati de 1,25 miliarde de euro.
I