UPDATE 21.46 Ministrul Anca Boagiu a confirmat, în aceasă seară, informaţiile prezentate azi de gândul: Bechtel va termina cele două tronsoane pe care le are în lucru la un preţ redus cu 50 la sută faţă de valoarea iniţialăiar statul român va avea libertatea să liciteze celelalte tronsoane cu oricine doreşte. "Compania Bechtel a înţeles că România nu e ţara în care poţi face chiar ce vrei. Statul român va licita celelalte 6 tronsoane, fără ca Bechtel să mai aibă nicio pretenţie. Standardul de cost pentru tronsoanele rămase este de 6,9 milioane de euro per kilometru. Economia pe care o face statul român (prin renegocierea acestui contract, n.n.) este de 6 miliarde de euro".
Premierul Emil Boc a susţinut la rândul său că Bechtel nu va primi despăgubiri pentru modificarea contractului.
Potrivit ministrului Transporturilor, costul total al autostrăzii se va ridica la 3,8 miliarde euro, comparativ cu 9,9 miliarde euro la cât s-ar fi ridicat investiţia totală dacă lucrarea ar fi fost derulată până la final cu Bechtel pe baza contractului încheiat în 2004. Boagiu a precizat că înţelegerea cu constructorul american Bechtel a putut fi modificată cu sprijinul ambasadei americane la Bucureşti şi a preşedintelui Traian Băsescu.
Comunicatul Bechtel, remis imediat după declaraţiile ministrului Boagiu:
"Ministerul Transporturilor din România şi Bechtel au ajuns la un acord preliminar privind reluarea lucrărilor la Autostrada Transilvania. Conform acordului, Bechtel va finaliza construcţia a încă 60 km de autostradă până la sfârşitul anului 2013. Ministerul Transporturilor va asigura finanţarea continuă pentru execuţie până în anul 2013. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România va asigura la timp autorizaţiile corespunzătoare necesare execuţiei.
"Acest acord cuprinde finalizarea altei secţiuni din Autostrada Transilvania, respec