In urma cu 20 de ani, Ioan Popa schimba pozitia de angajat pe cea de antreprenor. A pus gaj pe apartamentul personal si a fondat Transavia. De la o productie anuala de 50 de tone si opt angajati, compania a ajuns in prezent sa fie cel mai mare producator de carne de pasare, un business de peste 100 mil. euro. Omul de afaceri roman vorbeste intr-un interviu acordat Wall-Street.ro despre traseul parcurs de la primul milion de euro realizat pana la cuvantul care defineste cel mai bine starea actuala a business-ului.
Ioan Popa, 54 de ani, activeaza in domeniul zootehnic de la terminarea studiilor universitare, din 1984, sau dupa el insusi afirma “de o viata”. A absolvit Facultatea de Zootehnie si Medicina Veterinara din Cluj-Napoca, specializarea Tehnologia cresterii pasarilor.
Ulterior, a lucrat sapte ani in industria carnii de pasare, in cadrul Intreprinderilor Avicole de Stat din Alba si Sfantu Gheorghe. Anul 1990 a marcat insa o schimbare, Popa alegand drumul antreprenoriatului. A achizitionat un fost CAP pe care l-a modernizat integral si astfel a inceput povestea Transavia.
Investitia initiala a fost minima. Pentru a-si plati taxa de timbru, in 1991, Ioan Popa a gajat apartamentul personal. La finalul acelui an compania avea opt angajati, o productie anuala de 150 de tone si un profit de 200.000 de lei vechi. In 2007, Transavia producea respectiva cantitate de carne intr-o singura zi.
“Am facut toate lucrurile exact asa cum trebuie, la timpul si la momentul potrivit, in functie si de caracteristicile economice de atunci. Astazi, nu mai sunt premisele sustinerii unei afaceri de tip greenfield in domeniul avicol, pentru cei interesati sa inceapa un start-up, oportunitatea aceasta a trecut”, spune Ioan Popa.
In prezent, grupul de firme Transavia a depasit cifra de afaceri de 100 mil. euro, compania avand o valoare mult mai mare. Volu