Harta metroului londonez (London Tube), creată acum aproape un secol, a fost în sfârşit actualizată, scrie Fastcodesign.com.
Designerul Mark Noad a îmbunătăţit harta desenată acum zeci de ani de Harry Beck, o mişcare bună dacă ţinem cont de un studiu care arată că 30% dintre londonezi aleg ruta greşită, ghidându-se după schiţa învechită.
Harta veche a metroului londonez
"Mereu am luat harta metroului de bună. Dar mulţi prieteni de-ai mei, care locuiesc în afara Londrei, îmi spun cât de confuzi sunt când o privesc şi încearcă să se orienteze după ea sau să o raporteze cu străzile din oraş. Ca designer, am încercat să regândesc harta", a declarat Noad.
Ideea designerului a fost să facă harta mai uşor de interpretat şi să o adapteze pentru dispozitivele electronice.
Printre neajunsurile hărţii lui Beck se numărau faptul că Londra nu era desenată la scară şi că staţiile erau reprezentate la unghiuri de 45 şi 90 de grade unele faţă de celelalte. Noad a introdus în varianta sa de hartă unghiurile de 30 şi de 60 de grade, care ajută la o mai bună corelare cu oraşul.
CLICK PENTRU A MĂRI.
Harta nouă a metroului londonez
Harta tânărului designer poate părea o "erezie", scrie sursa, pentru că varianta lui Harry Beck face parte din patrimoniul Marii Birtanii, dar până şi lucrurile foarte bine făcute pot fi corectate din când în când. "Nu cred că harta mea e mai bună decât originalul şi nu intenţionează să o înlocuiască pe aceasta. Harta lui Beck este una dintre cele mai bune lucrări din secolul al XX-lea, dar modul în care aceasta a fost transformată pe măsură ce s-au construit noi staţii este greşit", conchide designerul.
Metroul bucureştean, de cinci ori mai puţine staţii şi de şase ori mai puţini kilometri
Comparaţia dintre metroul londonez şi cel bucureştean are din start un câştigător clar, în primul rând di