Operatorul de telecomunicaţii Romtelecom a înregistrat venituri mai mici cu 7% în trimestru doi al a acestui an faţă de trimestrul similar al anului trecut, pe o piaţă care a rămas competitivă pentru toţi operatorii.
"În timp ce economia a arătat semne de stabilizare în cel de-al doilea trimestru al anului, piaţa românească de telecomunicaţii a rămas foarte competitivă, punând presiune pe toţi operatorii. Veniturile Romtelecom au fost cu 7% mai mici decât în trimestrul similar al anului trecut, dar sunt vizibile şi semne de stabilizare, numărul liniilor de voce scăzând cu aproximativ 1% în comparaţie cu primul trimestru din 2011", a declarat Anastasios Tzoulas, director executiv Financiar Romtelecom, după anunţarea rezultatelor financiare de către grupul OTE.
Acesta a precizat că serviciile de Internet de banda largă şi cele de televiziune au fost vedetele evoluţiei companiei, ambele înregistrând o creştere solida. 'În comparaţie cu sfârşitul trimestrului al doilea din 2010, numărul total de clienţi de internet de bandă largă a crescut cu 23%, în timp ce numărul abonaţilor TV a crescut cu aproximativ 31% în urma noilor achiziţii. În total, numărul de unităţi generatoare de venit a ajuns la aproximativ 4,9 milioane la sfârşitul primei jumătaţi din 2011, cu 8,3% mai mult decât în aceeaşi perioada a anului trecut.
Subsidiara NextGen a înregistrat de la an la an o creştere semnificativă a unităţilor generatoare de venit, obţinută atât prin creştere organică, cât şi prin achiziţii de succes', a spus director executiv al Romtelecom.
De asemenea, controlul costurilor a aramas o prioritate în aceasta perioada, aceste reflectându-se printr-o scădere de 11% a cheltuielilor operationale (incluzând deprecieri şi costurile influenţelor speciale) în trimestrul al doilea faţă de aceeaşi perioada a anului trecut.
În opinia conducerii Romtelecom, ac