Servicii simple precum emailul sau antivirusul le dau bătăi de cap responsabililor IT
Mulţi patroni ignoră aceste probleme şi nu alocă bani pentru soluţii profesionale
Ultimii ani au fost dificili şi grei pentru toate afacerile din România. Bucureştiul, cel mai mare centru de afaceri din ţară, a resimţit această perioadă cel mai bine. Însă pentru firmele din România, climatul economic, deloc prielnic, nu este singura problemă pentru cei care vor afaceri înfloritoare. Într-o perioadă în care trebuie să fii productiv şi în acelaşi timp eficient, problemele de ordin intern sunt ultimele pe care le doreşti ca "businessman". Tehnologia de la noi încă nu a atins un nivel comparabil cu alte ţări de dimensiunile şi potenţialul României. Dovada constă chiar în faptul că soluţii şi servicii IT simple, precum poşta electronică şi soluţiile de securitate virtuală, creează mari dificultăţi în comunicare şi în productivitatea firmelor din Capitală.
Un studiu realizat de furnizorul de soluţii IT de business, Pluriva, relevă faptul că majoritatea au probleme cu serviciile de email, cu staţiile de lucru (laptop-uri, desktop-uri - n.r.), soluţiile antivirus şi cu perifericele şi chiar cu reţelele informatice, inima unei infrastructuri de business.
"Cele mai răspândite probleme de IT ale companiilor din Bucureşti sunt legate de funcţionarea sistemului de email, de stabilitatea staţiilor de lucru şi de programul antivirus. Problemele la soluţia de email apar la peste 36,8% din companiile analizate, urmate de cele legate de stabilitatea staţiilor de lucru, în 26% din firmele incluse în studiu, în timp ce 24% din companii au probleme din cauza viruşilor, 23% din cauza imprimantelor şi 18% din firmele studiate au dificultăţi cauzate de reţeaua IT", se arată în studiul Pluriva.
Ce înseamnă aceste probleme pentru o afacere?
Problemele teh