Activitatea Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Mureş, pe luna iulie a fost foarte bogată. Consilierul OJPC Mureş, Anica Cârstea, a declarat că „de obicei lunile de vară sunt foarte încărcate privind recamaţiile. S-au înregistrat 100 de reclamaţii, majoritatea legate de serviciile alimentare şi apoi cele nealimentare.”
În domeniul alimentar, Anica Cârstea a explicat că „s-au reclamat calitatea alimentelor, păstrarea acestora sau termenul de valabilitate expirat. Au fost amendate 20 de firme care nu au păstrat alimentele într-un spaţiu corespunzător sau utilajele de stocare au fost supraîncărcate şi nu mai făceau faţă. Comisarii au luat măsuri pentru toate deficienţele, fiind distruse produsele cu probleme, iar administratorii sancţionaţi.” Aceasta mai spune că 80% dintre reclamaţii au fost soluţionate în favoarea consumatorilor, care au fost despăgubiţi prin înlocuirea produsului sau restituirea contravalorii acestuia.
Referitor la produsele electronice sau electrocasnice, consilierul OJPC Mureş a remarcat că se observă un fenomen curios în aria de vânzare a telefoanelor mobile. „Nu ştiu ce se întâmplă, dar majoritatea consumatorilor îşi cumpără aparate care se defectează, sunt trimise în service-uri în alte părţi ale ţării şi se întorc cu garanţia anulată. Consumatorii sunt foarte supăraţi, dar, din păcate, noi nu putem să luăm măsuri pe plan local, însa ne-am anunţat colegii din zonele respective”, a precizat Anica Cârstea.
Tot în luna iulie a avut loc un control tematic privind condiţiile de cazare în tot judeţul. “Am verificat 50 de operatori economici care prestează servicii de cazare, inclusiv alimentaţia publică aferentă. Din păcate, ca şi anul trecut, am găsit deficienţe. Avem unităţi de cazare foarte frumoase, foarte bine dotate, dar se pare că administratorilor le este greu să pună informaţiile la dispoziţia consumatorilor