De profesie psiholog, Nicoleta Gheorghe, coodonator local al proiectului „Centrul de Orientare şi Resurse pentru Educaţie Incluzivă(COREI)-Centru de informare si consiliere“, se implică în sprijinirea copiilor aflaţi în risc de abandon şcolar pe care încearcă să-i convingă să se întoarcă în bănci.
ADS Călăraşi: Când a demarat acest proiect şi câţi copii beneficiază de sprijin?
N.G: În noiembrie 2010 Organizatia Salvati Copiii a demarat proiectul Centre de Orientare si Resurse pentru Educatie Incluziva- Servicii educationale complexe pentru prevenirea si corectarea abandonului scolar, co-finanţat din Fondul Social European prin programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013- „Investeşte în oameni“. Obiectivul proiectului il constituie oferirea de servicii educationale complexe copiilor care provin din medii defavorizate socio-economic in vederea prevenirii abandonului scolar si reintegrarii scolare prin deschiderea a 32 centre educationale . In Calarasi proiectul se deruleaza in Gimnaziului Carol I Corp Gheorghe Florea pe o perioada de 3 ani şi deja încheiem primul an în care 82 de copii aflaţi în situaţii vulnerabile, fie că vorbim aici de sărăcie, discriminare etnică sau situaţie familială precară, au primit suport pedagogic, consiliere psihologicea si asistenta sociala.
A.S: Care ar fi motivele pentru care copiii abandonează şcoala?
N.G: Unul din factorii esenţiali este situaţia socio-economică. Sunt familii în care marea majoritate a părinţilor trăiesc din ajutor social, din alocaţiile copiilor, mănâncă la cantina socială şi foarte puţini au în grijă câte un bătrân cu pensie. Sunt şi multe situaţii în care copiii au rămas în grija vreunei rude, după ce părinţii au plecat la muncă în străinătate. Acestea, de obicei, nu sunt interesate de parcursul şcolar al copilului sau nu-i pot supraveghea în