Începând cu data de 1 august fiecare angajator trebuie să aibă desemnată o persoană anume, un inspector de resurse umane, care să se ocupe de registrul general de evidenţă a salariaţilor.
Prevederea este cuprinsă într-o hotărâre de Guvern publicată în luna mai, în Monitorul Oficial, şi care a intrat în vigoare din data de 1 august. Patronii pot desemna o persoană din firmă care să se ocupe doar de registrul general de evidenţă a salariaţilor, dacă aceştia au şi calificare de inspector resurse umane. Dacă nu, pot trimite la specializare un angajat, pot angaja o altă persoană specializată, sau pot externaliza acest serviciu. „Va trebui să angajeze sau să apeleze la un serviciu externalizat în cazul în care nu are. Până acum, de obicei contabilii se mai ocupau de această operaţiune. Dar acum este o operaţiune care implică mai multă responsabilitate, fiind date care se comunică online prin REVISAL şi probabil de aceea s-a dorit ţinut controlul un pic mai bine”, a declarat Andrei Mureşan, inspectorul şef al Inspectoratului Teritorial de Muncă Mureş.
Măsuri nefaste pentru micii întreprinzători
Pentru marile companii noile reglementări nu constituie o povară financiară, ţinând cont de faptul că aici se găseşte un departament de resurse umane. În schimb, micii întreprinzători se pomenesc cu o cheltuială în plus. „Trecem printr-un proces de transformare şi profesionalizare. Nu numai în momentul de faţă. Eu mă refer la toate măsurile luate până acum, în momentul de faţă, şi care urmează să se ia. Într-o serie de domenii s-au luat măsuri, este nevoie de personal calificat şi vor mai veni încă şi alte măsuri. Doar că nu este momentul potrivit pentru acestea. Este de dorit să fie amânate. Pentru că a impune acum un personal, indiferent de firmă, e o povară în plus. Ne aflăm într-un moment în care se fac disponibilizări sau se încearcă reorientarea angajaţi