Compania americană Bechtel va părăsi Autostrada Transilvania în 2013, după ce va fi finalizat, în zece ani de zile, 116,5 kilometri din totalul de 415 câți are Autostrada Brașov-Borș.
Acordul încheiat de autoritățile române cu americanii prevede reluarea lucrărilor la un singur tronson în această toamnă și părăsirea autostrăzii, care ar fi trebuit să lege Brașovul de graniță, în 2013.
Potrivit ministrului transporturilor, Anca Boagiu, la negocieri un rol important l-a jucat Ambasada Statelor Unite la București și președintele Traian Băsescu.
18 kilometri vor fi dați în folosință în 2012
Potrivit acordului, singurul tronson care va mai fi făcut de Bechtel este cel dintre Suplacul de Barcău și Borș, unde au fost executate deja 42% din lucrări. Totodată, 18 kilometri din acest tronson trebuie finalizați și dați în folosință anul viitor, urmând ca, în 2013, să se încheie lucrările la întregul tronson.
Ministrul transporturilor, Anca Boagiu, a declarat că acest tronson va fi construit cu circa 6,8 milioane de euro pe kilometru, respectând astfel standardele de cost asoptate de statul român. Prețul mediu al unui kilometru de autostradă construit de Bechtel, până acum, a fost de 16 milioane de euro.
Ne-ar fi costat 10 miliarde de euro
Șase din cele opt tronsoane ale Autostrăzii Transilvania, însumând peste 298 de kilometri, vor rămâne fără constructor și vor fi scoase la licitație. ”Tronsonul dintre Gilău și Mihăești (24 de km) va fi scos la licitație imediat ce va fi plătită o parte din datoria către Bechtel”, a declarat șefa de la Transporturi.
Noii constructori care vor fi desemnați nu vor primi mai mult de 7,2 milioane de euro pe kilometru, ne asigură Boagiu.
Costul final al Autostrăzii Transilvania va fi, astfel, de 3,8 miliarde de euro. Dacă autoritățile române ar fi continuat contractul cu americanii, am fi plătit p