Autostrada Transilvania este necesară şi ea va fi făcută în continuare pe bani de la buget, este un obiectiv politic al coaliţiei guvernamentale, dar nu cu orice preţ şi nu oricum, a declarat premierul Emil Boc, joi, la Radio România Actualităţi (RRA), susţinând că în urma renegocierii contractului cu Bechtel se realizează o economie de şase miliarde de euro.
"Am decis în Guvern că, pe lângă finalizarea cu Bechtel a tronsonului din Bihor de la Suplacu de Barcău - Borş şi a celui de la Gilău la Câmpia Turzii, se scoate imediat la licitaţie tronsonul Gilău - Mihăieşti, 25 de kilometri, şi se reia proiectarea la tronsonul Târgu Mureş - Câmpia Turzii, tot din autostrada Transilvania, pentru a fi continuat pe bugetul de stat, dar la costuri decente, la costuri care să poată fi acoperite din bugetul de stat", a declarat primul-ministru.
Emil Boc a continuat precizând că autostrada Transilvania este un obiectiv politic al coaliţiei, dar realizat 'la preţuri corecte'.
"Vreau să ştiţi că prin negociere sau prin renegocierea contractului încheiat în 2004 de către Adrian Năstase s-au economisit şase miliarde de euro la bugetul de stat, pentru că vreau să ştiţi că banii pentru Bechtel sunt de la bugetul de stat. Nu sunt bani din fondurile europene sau din altă parte. Şase miliarde de euro s-au economisit de la bugetul de stat. (...) Iar pentru aceasta Adrian Năstase ar trebui să-şi ceară scuze românilor de şase miliarde de ori, pentru faptul că a încheiat un contract în detrimentul statului român şi acum este dovada supremă a acestui lucru", a mai declarat premierul Boc.
Potrivit acestuia, "nu se poate să laşi la nesfârşit contracte care să producă pierderi din bani publici doar pentru că a fost moftul Guvernului Năstase, la un moment dat".
"Deci eu cred că este un lucru sănătos pentru statul român, aşa cum am renegoc