Criza economica si scaderea investitiilor in publicitate au facut ca institutiile de presa sa nu isi mai poata tine angajatii, in timp ce agentiile de PR duc lipsa de specialisti in comunicare. Astfel, cele din urma au iesit la "vanatoarea de jurnalisti". Din ce in ce mai multi oameni de presa parasesc profesia in favoarea PR-ului.
Iar exemplele sunt multiple, de la cel al jurnalistei Mona Nicolici, vedeta a Antena 1, care dupa ce a prezentat jurnalele de stiri ani la rand, a ales sa devina PR pentru Petrom, pana la jurnalisti de presa scrisa, din domeniul de business, precum Sorina Mihail, redactor la Capital, care a devenit recent angajata agentiei The Practice, sau Roxana Grosu, fost editor la Romania Libera, care lucreaza acum pentru agentia Pi2 PR.
Crenguta Rosu, co-managing partner DC Communication, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca un jurnalist specializat pe un anumit domeniu precum IT, constructii, food sau banking va fi mai degraba vizat de companiile sau de agentiile cu clienti din acel domeniu.
Aceasta a mai spus ca principalele avantaje pentru o agentie, atunci cand recruteaza un om de presa, sunt reprezentate de specializarea lui, formarea gandirii critice, experienta acumulata in privinta reactiei cititorilor/audientei, identificarea informatiei cu potential de stire sau abilitatea de a scrie fluent, corect si rapid.
De ce nu poate "functiona corect" un om de PR
De asemenea, fara cunoasterea mecanismelor media, un om de PR nu poate "functiona corect", mentioneaza Rosu.
In ceea ce priveste tendinta jurnalistilor de a parasi profesia si de a se indrepta catre PR, Crenguta Rosu spune ca migrarea dinspre jurnalism catre relatiile publice este una destul de comuna in lume.
"Nu stiu daca din oboseala sau din dorinta de a incerca noi provocari profesionale", a afirmat reprezent