Renault a decis ca are nevoie de inca un model de segment D, mai confortabil decat Laguna si a realizat Latitude, cel mai “premium” autoturism al marcii.
Latitude este o berlina business cu un design clasic si mult spatiu pentru pasageri. Autoturismul se bazeaza pe coreeanul Samsung SM5, pornind de la o platforma modificata a modelului Laguna.
Motorul cel mai performant pe Latitude este un V6 dCi de 3 litri 240 CP, pe care l-a avut si exemplarul de test, impreuna cu o cutie automata cu sase viteze. Cu echiparea INITIALE pretul ajunge la 37.000 euro cu TVA.
Masina impresioneaza prin confort, un interior bine antifonat, materiale de calitate, multe dotari si un sistem audio Bose. Motorul nu se aude nici daca folosim toti cei 240 de cai putere, care din pacate nu se simt precum la modelele germane si asta pentru ca francezii nu au dorit ca masina sa fie sportiva, fiind gandita pentru un sofat normal. Cutia automata cu 6 trepte are ceva delay pana face motorul sa traga in forta, insa in mod manual se misca mult mai rapid. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 7,6 secunde.
Consumul in afara orasului a fost destul de bun, pentru o masina de peste 1.700 kg si motor V6, de 7 litri, la o viteza legala, iar in oras de 11 litri daca nu prinzi ambuteiaje.
La drum lung masina este foarte placuta. Un plus pentru Latitude este ca chiar daca treci peste o groapa sau o linie de tramvai nu simti nimic, insa apare si un minus, se aude un zgomot nu prea placut, lipseste acel "buf" fin din masinile germane.
Latitude isi rasfata pasagerii cu climatizare automata tri-zona, filtrul de carbon activ si senzor de toxicitate ce impiedica patrunderea in habitaclu a particulelor poluante. Sistemul este completat de catre un ionizator Samsung Super Plasma bi-mod (functii Clean sau Relax).
Printre echipamentele standard (echipare Privilege) se num