Apple cucereşte piaţa din China, iar principala strategie este că a învăţat să gândească precum Partidul Comunist.
Într-o societate puternic consumeristă, oamenii sunt înebuniţi după Apple, iar lanţul de magazine este foarte căutat, scrie Business Insider, citând Foreign Policy.
De la deschiderea primului magazin Apple în Beijing, în iulie 2008, compania a intrat puternic în mentalul chinezilor. În fiecare cafenea importantă numărul celor care deţin aparate Apple (iPhone, iPad, MacBook, etc.) este egal cu al celor care au alte mărci.
În prezent, există patru magazine Apple în China, două în Beijing şi două în Shanghai. Compania vrea să mai deschidă, în acest an, încă unul în Shanghai şi altul în Hong Kong. Totodată, există o multitudine de distribuitori Apple, dar şi un magazin chinezesc care copiază în totalitate produsele americane.
În fiecare magazin Apple intră zilnic circa 40.000 de oameni, iar veniturile pe primele trei trimestre ale anului fiscal 2011 au fost de 8,8 miliarde de dolari.
Foreign Policy prezintă şi metodele prin care Apple a câştigat piaţa chineză:
1. Apple a transpus visul american pe înţelesul chinezilor
Astfel, au renunţat la imaginea reblă şi au devenit conformişti. Apple a renunţat la celebra reclamă “Think different”, în special cea cu Dalai Lama, considerat criminal de stat la Beijing.
Totodată, în China, Apple este văzută ca o companie care oferă produse de lux, precum Armani, Versace sau BMW, la care mulţi aspiră, deşi standardul de viaţă al chinezilor este destul de redus. De exemplu, un iPhone 4 de 16GB se vinde cu circa 5.000 yuani, aproximativ 775 dolari, în comparaţie cu un telefon Lenovo sau Nokia care nu depăşeşte 100 de dolari.
2. Secretul Apple înseamnă oameni răniţi
Potrivit Foreign Policy, Apple a mai învăţat ceva de la Partidul Comunist: explo