Un preţ mult prea mic al pachetului turistic este cel mai bun indiciu că agenţia de turism nu are intenţii serioase pentru vacanţa ta. Specialiştii recomandă atenţie la cumpărarea pachetelor turistice, în plin sezon estival. Multe probleme pot fi evitate dacă se respectă câteva reguli simple.
Vacanţa mult visată se poate transforma într-un adevărat coşmar dacă ai ghinionul să fii tras pe sfoară de agenţia turistică - reală sau fictivă. La prima vedere, pare că o alegere bună ţine doar de noroc. Nu este însă aşa. „Adevărul" vă oferă un set de reguli simple pe care trebuie să le urmaţi atunci când plănuiţi să cumpăraţi un pachet turistic.
Primul indiciu este costul serviciilor, pentru că un preţ prea mic sau o reducere prea mare pot ascunde o „ţeapă", explică Traian Bădulescu, consultant Travel Advisor Media. „Nicio agenţie serioasă nu-ţi poate oferi un discount mai mare decât cele practicate prin reducerile de tip early booking, care sunt de cel mult 30-35%. De exemplu, dacă pachetul turistic respectiv îl găseşti pe piaţă cu 510-600 de euro, iar agenţia îţi promite o reducere de 200 de euro, ceva nu este în ordine", a declarat pentru „Adevărul" Traian Bădulescu.
Şi ofertele de tip last minute, prin care agenţiile scot la vânzare pachetele rămase, la preţuri reduse, trebuie studiate cu atenţie. Consultantul spune că un preţ mai mic cu 60% este corect numai dacă oferta este anunţată cu câteva zile înainte de începerea vacanţei. „Dacă agenţia îţi promite un discount de 60% cu o lună înainte, acel pachet nu trebuie cumpărat", adaugă el. Evident, din discuţie ies premiile sau concursurile organizate de agenţii, care au reguli clare.
Citeşte contractul sau întreabă un prieten
Dacă oferta este mult prea tentantă şi nu vă puteţi abţine, citiţi cu atenţie contractul pe care vi-l prezintă agenţia. Reprezentanţii Autorităţii Naţional