DEZBATERE Călătoriile cu mijloacele de transport în comun vor fi plătite “la comun” odată cu înfiinţarea unei instituţii-umbrelă ce va acoperi acest serviciu public în Capitală şi în judeţul Ilfov. Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti (AMTB) ar putea fi creată toamna aceasta şi va coordona circulaţia cu metrou, autobuze, microbuze, tramvaie, trenuri regionale, precum şi transportul naval.
Descurajarea transportului cu autoturisme private, reducerea traficului rutier, şi tariful unic pentru călătorii sunt câteva dintre beneficiile pe care le-ar aduce Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti.
După ani de negocieri şi bani grei cheltuiţi pe studii, instituţiile care răspund de transportul public au ajuns la un consens: nu este vorba despre transferarea Metrorex-ului la Primăria Capitalei şi nici invers, aşa cum se vehicula în ultimii ani, ci despre coordonarea acestora de către o autoritate nou-nouţă.
Decizia îi aparţine Guvernului, care supune dezbaterii publice ordonanţa cu privire la înfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti (AMTB), instituţie ce va fi în subordinea Ministerului Transporturilor.
Serviciile de maxi taxi, avizate la AMTB
Potrivit proiectului, actul normativ va fi emis pentru a rezolva problema transportului public în Bucureşti şi zona adiacentă. Primii vizaţi sunt operatorii de maxi taxi care au rutele preorăşeneşti şi care vor fi nevoiţi să aibă “relaţii clare, pe bază de contracte de servicii publice” încheiate cu AMTB.
“Poate că tot răul va fi spre bine, în sensul că, dacă noul organism va organiza licitaţii pentru traseele, noi vom câştiga înaintea RATB-ului, pentru că punem maşinile la bătaie fără a cere subvenţii. Mă tem însă că rutele nu ni le vor da nouă”, a declarat ieri, pentru „Adevarul”, Vasile Ştefanescu, preşedintele Confederaţiei Transportatorilor din România