Cel mai mare autoturism decapotabil BMW reuşeşte, cu un preţ care-ţi taie respiraţia, să fie mult mai accesibil decât concurenţii direcţi, Maserati GranCabrio şi Bentley Continental GTC. Sursa: EVZ
Poate fi considerat un autoturism al cărui preţ de listă "sare" de 100.000 de euro ieftin? Răspunsul normal şi numaidecât, indiferent de statutul celui chestionat, ar fi, desigur, un "nu" viguros. Şi totuşi. În contextul potrivit, un "da", oricât de surprinzător, n-ar fi complet deplasat. Nu în condiţiile în care modelele concurente costă fie cu câteva zeci de mii de euro în plus (Maserati GranCabrio – 138.341 de euro), fie chiar de două ori mai mult: Bentley Continental GTC – 210.942 de euro.
650l merge ceas
Seria 650i Cabriolet, versiunea de top a celui mai mare model decapotabil produs de BMW, pe care am avut privilegiul de a o conduce zilele trecute, arată, se comportă şi atrage atenţia ca un adevărat supermodel. Nivelul tehnologic, atenţia la detalii, opulenţa şi, nu în ultimul rând, senzaţiile oferite – inclusiv sentimentul aparteneţei la un club select – justifică preţul exorbitant.
Cam ca în cazul altui celebru producător german, A. Lange & Sohne, care nu se sfieşte să ceară şi un sfert de milion de euro pentru un ceas. Piesa de rezistenţă a celei de a doua generaţii BMW 650i Cabrio este fenomenalul motor Twin-Power turbo pe benzină de 4.4 litri, care catapultează (la ruperea aderenţei, chiar şi cu sistemele inteligente cuplate) mastodontul de 4,9 metri lungime şi două tone cu o promptitudine ireală.
Ţinuta de drum, ajustabilă electronic, poate fi comodă (inclusiv din punct de vedere sonor) sau sportivă. Totuşi, dimensiunile şi configuraţia cabrio poziţionează 650i-ul mai degrabă în categoria GT-urilor decât în cea a modelelor supersport.
Un ultim detaliu surprinzător, de data aceasta în sens negativ: deşi a crescut în dimen