Minimuzeul Typopassage al orașului de pe Bega este o extensie în străinătate a omonimului său din Viena. Expoziția conține lucrări grafice expuse într-un spațiu neconvențional, sub unul din podurile Timișoarei.
”O nișă a unei nișe”, a fost descrierea designului tipografic oferită de curatorul expoziției vernisate ieri la Timișoara, designerul Ovidiu Hrin. Arta modelării literelor astfel încât să atragă imediat atenția cititorului este o manifestare modernă a evoluției scrisului, o nouă caligrafie în care elementele vizuale joacă cel mai important rol. Designul tipografic a început să fie ridicat la rang de artă după cel de-Al Doilea Război Mondial, câțiva dintre marii inovatori ai acestui curent fiind omagiați printr-un graffiti creat de Flaviu Rouă.
”Ideea pentru minimuzeul Typopassage Timișoara a urmat unei colaborări cu Erwin Bauer, pe care l-am cunoscut la Conferința Europeană de Design de la Zurich în urmă cu doi ani. Eu fusesem invitat ca speaker, în timp ce el venise pentru a-și ridica trei premii. În timp, a apărut ideea aducerii unei părți din Marea Timișoară în Mica Vienă”, a spus Ovidiu Hrin.
Erwin Bauer este unul dintre cei mai cunoscuți designeri europeni și principalul curator al Typopassage Viena. În Timișoara, sub Podul Tinereții, au fost expuse mai multe lucrări aparținând unor autori străini, dar și conaționalilor Sorina Vasilescu, Alexe Popescu, Mihaela Popa și Alin Adnan. Acestea rămân sub pod pentru a fi admirate până în luna octombrie.
”Sperăm să atragă cât mai mulți vizitatori, iar până în octombrie vom încerca să mai facem un schimb cu Viena. De asemenea, vom tipări o publicație comună, Austria - Germania - România, dedicată designului”, a precizat Ovidiu Hrin. Seara vernisajului Typopassage a fost încheiată cu un concert de excepție al trupei Blazzaj, care a conținut și câteva surprize de pe noul album, bine primite de