Însoţitorii de bord ai unei curse Ryanair au încercat să trateze un pasager care făcuse un stop cardiac cu un sandwich şi o băutură acidulată. După oferirea "tratamentului", i-a cerut şi banii pentru consumaţie.
Un suedez în vârstă de 63 de ani se afla la bordul unui avion ce efectua o cursă Marea Britanie- Suedia, când a făcut stop cardiac.
Deşi prevederile legislative ale Uniunii Europene prevăd ca toţi însoţitorii de bord să fie instruiţi în acordarea primului ajutor, echipajul Ryanair nu a ştiut să gestioneze situaţia critică, a povestit fiica vitregă a lui Per-Erik Jonsson, pasagerul cu probleme cardiace.
Însoţitorii de bord au considerat că lui Jonsson i-a scăzut tensiunea şi i-au oferit un sandwich şi un suc acidulat. Totodată, ei s-au asigurat ca el să plătească şase lire sterline pentru ele, a spus Billie Appleton, fiica suedezului care a intrat în stop cardiac în timpul zborului.
Asistentă medicală de meserie, ea se afla, împreună cu tatăl ei vitreg, la bordul avionului Ryanair, relatează "The Daily Mail". Când bărbatul şi-a pierdut cunoştinţa, Billie Appleton a început să-l resusciteze. Suedezul şi-a recăpătat cunoştinţa şi a aşteptat aterizarea avionului pe aeroportul Skavsta din Stokholm.
Spre surprinderea tuturor, în momentul debarcării, nu fusese chemată nicio ambulanţă pentru pasagerul cu probleme cardiace. Ba mai mult, familia lui a fost cea care l-a transportat la spital, a povestit Billie Appleton.
Oficialii Ryanair au infirmat varianta lui Appleton. Ei au transmis că "echipajul Ryanair a solicitat aterizarea pe cel mai apropiat aeroport şi au cerut ca o ambulanţă să vină în întâmpinarea pasagerului pe Skavsta, pentru ca acesta să primească tratamentul medical adecvat. Însă, însoţitorul bărbatului care făcuse stop cardiac, de meserie asistent medical, a refuzat ajutorul".
Fiica vitregă a lui Per-Erik Jonsso