Retailerul suedez de mobilă IKEA ar putea începe anul viitor construcţia celui de-al doilea magazin din România, în Bucureşti sau alt oraş mare din ţară cu peste 300.000 de locuitori, a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, Cornel Oprişan, retail manager IKEA România.
"Avem discuţii pentru mai multe locaţii din Timişoara, Braşov, Cluj-Napoca, Iaşi, Constanţa şi Bucureşti", a afirmat Oprişan. El a adăugat că deschiderea viitoarelor magazine ale companiei va fi realizată atunci când piaţa o va cere, iar construcţia unei unităţi ar putea dura un an şi jumătate. Iar în următorii 10 ani va fi deschis câte un magazin în fiecare oraş menţionat anterior.
Întrebat care ar putea fi valoarea unei investiţii pentru un nou magazin, excluzând terenul, reprezentantul IKEA a răspuns că "mai jos de 15 milioane de euro nu poate fi" şi că peste 25 milioane euro ar fi "o aberaţie". Potrivit sursei citate, o investiţie într-un magazin nou are în vedere 20 de criterii, primele cinci fiind densitatea populaţiei, nivelul mediu al veniturilor, influenţele culturale, distribuţia de vârstă şi nivelul educaţiei.
Oprişan a afirmat că vânzările IKEA România din actualul an de catalog, care se încheie la sfârşitul lunii august, sunt în creştere faţă de anul precedent, fără să ofere detalii. Gamele de produse cu cele mai mari vânzări din acest an sunt articolele pentru dormitoare, bucătării şi living, iar aceste produse au înregistrat o creştere în volum de 22% faţă de anul anterior, conform reprezentantului IKEA.
IKEA România are un portofoliu de 9.500 de articole, iar 8% dintre acestea sunt furnizate de 40 de firme româneşti. Retailerul a lansat ieri noul catalog de produse, valabil de la 1 septembrie 2011 până la 31 august 2012.
Retailerul suedez de mobilă IKEA ar putea începe anul viitor construcţia celui de-al doilea magazin din România, în Bucureşti sau alt