Lansat oficial în 2006, planul de modernizare al aerogării s-a întors la stadiul originar, de întocmire a unor proiecte. După ce au dat 2 milioa-ne de euro pe un stu-diu de fezabilitate şi 60.000 de euro pe un altul de oportunitate, edilii sunt dispuşi să investească încă 30.000 de euro în hârtii.
ORA 12.00 În timp ce autorităţile se pierd în planuri şi hârtii, pasagerii pe de Aeroportul Iaşi sunt expuşi la situaţii ieşite din comun.Persoanele care au ajuns joi seara la Iaşi de la Bucureşti au fost ţinute în avion peste 5 minute deoarece nu mai aveau loc în sălile aerogării.
„Până şi ]nso'itoarea de bord din avion a rămas consternat[. A spus că nu-i vine să creadă că un aeroport internaţional se aglomerează cu 50 de oameni“, a povestit unul dintre pasagerii cursei de la Bucureşti.
„Era foarte aglomerat pentru că erau două avioane care au ajuns la intervale mici de timp, de la Bucureşti şi Timişoara. Călătoresc des şi nu s-a mai întâmplat se aterizeze două avioane unul după altul şi să fie atâta încurcătură“, a spus Vasile Cepoi, şeful Direcţiei de Sănătate Publică Iaşi, care a venit aseară de la Bucureşti cu aeronava Tarom.
Directorul Aeroportului susţine că astfel de situaţii sunt obişnuite la Iaşi. „Acestea sunt procedurile. Nu era aglomeraţie. Pasagerii sunt cârcotaşi. Este normal să aştepte în avion puţin timp până să coboare. Aerogara susţine un flux pe oră de 50 de pasageri“, a spus Gheorghe Corjăuţanu, şeful aerogării ieşene.
După cinci ani de documentaţii, proiecte tehnice şi demersuri juridice, şefii judeţului au decis ieri să finanţeze alte studii la Aeroportul Iaşi.
Consilierii judeţeni şi parlamentarii Iaşiului s-au întâlnit ieri într-o şedinţă extraordinară pentru a decide cum vor moderniza aerogara din capitala Moldovei, mai ales că Uniunea Europeană a anunţat că poate finanţa astfel de lucrări. După două ore de