Tot mai mulţi autori îşi promovează cărţile pe reţelele de socializare, unde primesc reacţii în timp real. Dan Lungu, Lucian Dan Teodorovici, Bogdan O. Popescu, Adrian Georgescu, Octavian Soviany, Andrei Ruse şi Daniela Zeca-Buzura vorbesc despre experienţa lor virtuală.
Publicaţia „The Economist", prestigioasa revistă financiară editată în Marea Britanie, făcea, la începutul lunii iulie, o analiză a impactului reţelelor de socializare Facebook şi Twitter în lume. Audienţele s-au transformat, spune „The Economist". La fel şi timpul (global) de reacţie. Tehnologiile de tip social media „le permit din ce în ce mai multor oameni să ia parte la adunări, flirturi şi la distribuirea ştirilor".
Când Dan Pfeiffer, directorul de comunicare al Casei Albe, a tastat la 1 mai „Obama se va adresa naţiunii în această seară", Twitterul a explodat: „A fost localizat, în sfârşit, Bin Laden?", „A fost omorât Gaddafi într-un atac aerian?", se întrebau cei din reţea. Un jurnalist american a sunat imediat la un membru din staff-ul lui Donald Rumsfeld, fostul secretar al apărării, şi a cerut un interviu despre uciderea lui Bin Laden. „O persoană cu reputaţie îmi spune că Osama Bin Laden a fost ucis. Să fiu al naibii!", a scris pe Twitter, surprins de ştire, apropiatul lui Rumsfeld. O oră mai târziu, după ce televiziunile preluaseră dezbaterea, Barack Obama confirma, într-un ritos discurs televizat, că Bin Laden, cel mai vânat terorist al lumii, a fost prins şi omorât.
Cont de Twitter la 72 de ani
E o realitate care poate fi extinsă la orice domeniu. Cum spune jurnalistul Alexandru Brăduţ-Ulmanu, autorul volumului „Cartea feţelor. Revoluţia Facebook în spaţiul social", reţelele sociale influenţează informaţia şi (ne) schimbă discursul, fie că e vorba de politică, jurnalism, literatură sau de-o fabrică de săpun. Facebook şi Twitter sunt, ele însele, sur