Guvernul şi-a luat angajamentul să plătească în septembrie prima tranşă a datoriilor către Bechtel de aproape 50 milioane euro. Dacă nu respectă înţelegerea, renegocierea contractului pică.
La şapte ani după semnarea contractului cu firma americană Bechtel pentru construirea a 410 km de autostradă între Braşov şi graniţa de vest a României, la Borş, bilanţul proiectului este piperat. Bechtel va pleca acasă, la terminarea tronsonului 3C, peste doi ani, cel mai probabil cu aproximativ 1,5 miliarde de euro, adică cu 68% din preţul-ţintă estimat iniţial, după ce va fi realizat 118 km de autostradă, respectiv 28% din întreaga lungime a acesteia. Firma a terminat tronsonul 2B, lung de 54 km, şi urmează să definitiveze în 2013 tronsonul 3C, lung de 64 km, în 2013.
Bechtel a încasat un miliard de euro la care se adaugă aproape 100 milioane de euro restanţe la plată şi încă 300 milioane euro costuri de terminare a tronsonului 3C, Suplacu de Barcău-Borş, unde până acum americanii au lucrat doar 60% din 31 de km ai acestui tronson.
Potrivit declaraţiilor făcute miercuri de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, preţul pe acest tronson va fi de 6,9 milioane euro pe kilometru, ceea ce înseamnă că acest constructor va încasa, în total, pentru acesta, 440 milioane euro, din care o parte au fost plătiţi. Calculele arată că preţul final plătit pe un kilometru firmei Bechtel ar putea fi de 12,7 milioane euro, în scădere de la 14,8 milioane euro pe km, aceasta şi ca urmare a negocierilor purtate recent.
Surse din cadrul Ministerului Transporturilor şi a Companiei de Autostrăzi afirmă că nu s-a stabilit la negocieri preţul de 6,9 milioane euro pe kilometru, menţionat de Anca Boagiu, pentru tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, ultimul la care va lucra Bechtel, ci s-a convenit un preţ fix pe tot tronsonul ce nu poate fi depăşit cu peste 5%. Astfel s-a renunţat la