Listarea la bursă anul viitor, crearea unui portal de conţinut pentru toate dispozitivele companiei şi adaptarea produselor la nevoile pieţei locale sunt principalele obiective ale lui Liviu Nistoran, șeful Televoice, producătorul tabletei care vrea să bată iPad.
Omul de afaceri Liviu Nistoran, fost şef al arbitrului telecom în perioada septembrie 2008 - martie 2009, a lansat brandul Evolio în 2007, iar în prezent, acesta este unul dintre cele mai importante branduri de produse IT&C.
Primul produs vândut de Televoice sub brandul Evolio a fost un aparat GPS, îşi aduce aminte Nistoran. Sistemele de navigaţie au fost până în prezent afacerea de bază a Evolio. Anul trecut, acestea au reprezentat 50% din cifra de afaceri de trei milioane de euro a companiei, însă GPS-urile nu mai pot reprezenta motorul companiei.
„Piaţa de GPS-uri a crescut cu 20%, după estimările mele, faţă de anul trecut. Probabil vom mai avea o creştere similară și anul viitor şi apoi se va plafona aşa cum s-a plafonat şi în ţările din Europa de Vest“, mai spune el.
Segmentul GPS scade ca pondere datorită volumului ridicat de tablete, afirmă omul de afaceri. Succesul uriaş înregistrat de tableta Apple iPad l-a determinat pe Liviu Nistoran să lanseze o tabletă proprie la începutul acestui an. Primul model, EvoTab, s-a vândut în 2.000 de unităţi, în primele două săptămâni de la lansare, iar în trimestrul doi, tableta low-end era cea mai vândută după Apple iPad şi Samsung Galaxy Tab.
De ce tablete de internet? „Pentru că piaţa locală de tablete PC este încă într-o perioadă incipientă de dezvoltare, iar firmele româneşti au oportunitatea de a câştiga cotă de piaţă în lupta cu giganţi internaţionali precum Apple sau Samsung“, potrivit lui Nistoran.
Evolio Neura, o tabletă unică
A doua tabletă a companiei, Neura, a fost lansată la începutul săptămânii trecute şi e