Consiliul Local şi-a dat acordul pentru ca primăria să înceapă demersurile de accesare a unui credit de 50 de milioane de euro. În timp, îndatorarea va avea repercusiuni directe asupra timişorenilor, iar modul în care se pune problema nu înseamnă că efectele vor fi neapărat benefice.
La ultima şedinţă de Consiliu Local, aleşii au aprobat declanşarea demersurilor pentru accesarea unui credit de 50 de milioane de euro, bani prin care să se înnoiască parcul de tramvaie. „Tramvaiele care funcţionează în Timişoara în proporţie de peste 62 la sută sunt uzate fizic şi moral. Eu, ca primar, nu mai pot să îmi asum răspunderea să merg cu un parc învechit dacă, Doamne fereşte, se întâmplă ceva. Nu mai putem să o lălăim cu lunile”, a justificat primarul necesitatea creditului.
Mai mulţi consilieri au susţinut amânarea proiectului pentru o dezbatere publică, dar majoritatea a decis că nu este nevoie.
Ce înseamnă un credit
Potrivit primarului Gheorghe Ciuhandu, o parte din credit ar urma să fie accesat de la Banca Europeană pentru Investiţii, iar diferenţa de la o bancă comercială din România. Indiferent de unde vor fi luaţi banii, creditul trebuie returnat din banii timişorenilor. „Singura chestie care se poate spune în principiu este că banii trebuie daţi înapoi.
Dobânzile de la Banca Europeană sunt mai mici decât ale pieţei, dar creditul trebuie rambursat şi asta nu face decât contribuabilul”, a explicat profesorul Silviu Cerna, fost membru în Consiliul de Administraţie al BNR.
Specialişti din cadrul Primăriei Timişoara susţin că degeaba se iau tramvaie noi, dacă nu are cine să circule cu ele pentru a atrage bani de acoperire a creditului. „O să ajungem să se renunţe la alte cheltuieli de funcţionare pentru a plăti creditul”, au spus sursele amintite.
Tramvaie de lux pentru pensionari
Surse din rândul primăriei m