Unele agenţii de turism preferă să scoată litoralul românesc din ofertele lor, schimbându-şi astfel strategia, întrucât consideră că este dificil să vinzi pachete pe litoral şi că există multe nemulţumiri în ceea ce priveşte calitatea, informează curierulnational.ro.
În acelaşi timp, litoralul românesc, care deţine 40% din capacitatea de cazare la nivel naţional, a devenit afacerea de bază pentru unele dintre marile agenţii de turism româneşti, scrie Mediafax.
Cea mai mare agenţie de turism din ţară cu acţionari români, Eximtur, al cărei punct forte a fost în ultimii ani litoralul românesc, a schimbat parţial strategia şi s-a orientat mai mult cătreturismul extern. "Deşi nu pare, nu e uşor să vinzi litoralul românesc, pentru că imaginea acestuia în România nu e foarte bună şi există multe nemulţumiri vis-a-vis de calitatea serviciilor în staţiuni. Pentru o agenţie care trimite turişti la marea românească rata câştigului este, în medie, de 7,5%, mult mai mică faţă de destinaţiile externe, unde e de 10-12%", spune Lucia Morariu, care a adus anul trecut pe litoral circa 50.000 de turişti români, cu o cifră totală de vânzări pe litoral de aproximativ 20 milioane de lei (4,7 milioane euro), faţă de 6 milioane de euro în anul 2009 şi aproximativ 60.000 de turişti.
Printre argumentele avute în vedere de Eximtur atunci când a renunţat să mai considere litoralul o prioritate se numără accesul greoi, din cauza drumurilor proaste şi aglomerate, ambientul din staţiuni (câini vagabonzi, parcuri neîntreţinute şi zgomot), lipsa agrementului şi a facilităţilor de tip all inclusive.
Pe fondul reorientării Eximtur, cel mai dinamic dintre tour-operatorii care trimit turişti pe litoral a devenit în ultimii ani agenţia Mareea din Deva, cu 60.000 de persoane în 2008 şi încasări aferente de 5,5 milioane de euro, 52.000 de persoane în 2009 şi 4,8 milioane de eu