Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a virat între anii 2007 şi 2010 cele mai mari sume de bani către compania americană Bechtel care a semnat în 2003 un contract pentru construcţia autostrăzii Transilvania, între Borş şi Braşov, potrivit unei analize ZF realizate pe baza datelor furnizate de CNADNR. Astfel, anual între 2007 şi 2010, Bechtel a încasat de la statul român mai mult de jumătate din cele mai mari zece plăţi din bugetul CNADNR, în condiţiile în care de la semnarea contractului în 2003 şi până în prezent s-au construit puţin peste 50 de kilometri, în apropierea municipiului Cluj-Napoca. Anul viitor trebuia finalizată întreaga autostradă de 415 km. Între 2007 şi finele anului 2010 Bechtel a încasat de la CNADNR aproape 1,720 miliarde de lei (640 mil. euro), potrivit datelor de la compania naţională.
"Cât timp am fost eu ministru al transporturilor, un an şi şapte luni, Bechtel a realizat lucrări de banii primiţi de la CNADNR. În acea perioadă, 2007-2008, s-au realizat lucrări complexe, în profunzime la fundaţia autostrăzii, viaducte şi poduri. La Cluj jumătate din autostradă nu este pe pământ, iar la Suplacu de Bărcău s-a construit un viaduct cu o lungime de peste un kilometru", a declarat fostul ministru al transporturilor din partea PNL Ludovic Orban. Fostul ministru a subliniat că a avut ocazia să rezilieze contractul cu Bechtel, dar din cauza condiţiilor contractuale acest lucru nu a fost posibil. Şi totuşi, miercuri a fost posibil.
Anca Boagiu, actualul titular al Transporturilor, a anunţat că Bechtel va continua lucrările doar la tronsoanele Câmpia Turzii-Gilău şi Suplacu de Barcău-Borş, reprezentând 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrăzii Transilvania, statul fiind liber să liciteze celelalte şase tronsoane, fără nicio pretenţie din partea constructorului american. Oficialii Bechtel