Acestea afirmă că nu e uşor să vinzi litoralul, pentru că imaginea lui nu e foarte bună
Pentru alte agenţii, acesta a devenit afacerea de bază, atrăgând români, pentru că este o destinaţie populară şi ieftină
Însă toţi tour-operatorii sunt de acord că preţurile sunt prea mari în comparaţie cu ce oferă staţiunile
Unele agenţii de turism preferă să scoată litoralul românesc din ofertele lor, schimbându-şi astfel strategia, întrucât consideră că este dificil să vinzi pachete pe litoral şi că există multe nemulţumiri în ceea ce priveşte calitatea.
În acelaşi timp, litoralul românesc, care deţine 40% din capacitatea de cazare la nivel naţional, a devenit afacerea de bază pentru unele dintre marile agenţii de turism româneşti, scrie Mediafax.
Cea mai mare agenţie de turism din ţară cu acţionari români, Eximtur, al cărei punct forte a fost în ultimii ani litoralul românesc, a schimbat parţial strategia şi s-a orientat mai mult cătreturismul extern. "Deşi nu pare, nu e uşor să vinzi litoralul românesc, pentru că imaginea acestuia în România nu e foarte bună şi există multe nemulţumiri vis-a-vis de calitatea serviciilor în staţiuni. Pentru o agenţie care trimite turişti la marea românească rata câştigului este, în medie, de 7,5%, mult mai mică faţă de destinaţiile externe, unde e de 10-12%", spune Lucia Morariu, care a adus anul trecut pe litoral circa 50.000 de turişti români, cu o cifră totală de vânzări pe litoral de aproximativ 20 milioane de lei (4,7 milioane euro), faţă de 6 milioane de euro în anul 2009 şi aproximativ 60.000 de turişti.
Printre argumentele avute în vedere de Eximtur atunci când a renunţat să mai considere litoralul o prioritate se numără accesul greoi, din cauza drumurilor proaste şi aglomerate, ambientul din staţiuni (câini vagabonzi, parcuri neîntreţinute şi zgomot), lipsa agrementului şi a facilităţilor d