Premierul Emil Boc, aflat pe şantierul autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, a reproşat constructorilor că unele porţiuni ale lucrării arată ca în "epoca de piatră" şi i-a avertizat că le va "tăia capul", inclusiv prin aplicarea de penalităţi, dacă nu vor respecta termenele de finalizare a proiectului, relatează Mediafax.
"Trebuie să susţinem investiţiile, iar doamna ministru (al Transporturilor, Anca Boagiu-n.r.) a demonstrat că poate face performanţă. Dacă voi nu o susţineţi, vă tai capul. În unele zone lucrurile arată bine, la altele suntem în epoca de piatră. Mingea este în terenul constructorilor", a spus Boc muncitorilor.
La sfârşitul anului trecut, Boagiu a cerut Corpului de Control să efectueze un control la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) cu privire la autostrada Bucureşti-Ploieşti, fiind verificată respectarea prevederilor legale la schimbarea soluţiei tehnice prin înlocuirea pământurilor de umplutură cu balast la construcţie.
Ulterior, ministerul a transmis o notificare de reziliere a contractului pentru tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti care expira la 30 mai, termen până la care consorţiul UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 şi Tehnostrade trebuia să remedieze problemele astfel încât contractul să continue.
Autostrada este împărţită în două sectoare, respectiv Bucureşti-Moara Vlăsiei, unde lucrează consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct '98/Com-Axa.
Schimbarea soluţiei tehnice a tronsonului Bucureşti-Ploieşti a avut loc în 2009 pentru sectorul Moara Vlăsiei-Ploieşti, unde lucrează consorţiul românesc format din firmele UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 şi Com-Axa.
Valoarea lucrărilor a crescut astfel cu 25%, respectiv 181