* avertizează Finanţele locale, amintind contribuabililor brăileni că termenul de depunere pentru obligaţiile aferente lunii iulie expiră pe 25 august *
Contribuabilii brăileni mai au la dispoziţie doar două săptămâni pentru a finaliza procedura obţinerii semnăturii electronice fără de care nu pot depune online Declaraţia unică 112 privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate (Formularul 112).
Finanţele locale avertizează contribuabilii că declaraţia nu mai poate fi depusă în format pe hârtie la ghişeele instituţiei, ci doar în format electronic. "După cum se cunoaşte, ANAF se află într-un amplu proces de reorganizare, în urma căruia 1/3 dintre unităţile fiscale s-au desfiinţat. Prin urmare, numărul de ghişee este mai mic şi se află în continuă scădere, astfel încât contribuabilii nu vor mai avea unde să se adreseze pentru depunerea declaraţiilor pe format de hârtie, cu atât mai mult cu cât obligativitatea legală (...) este folosirea de mijloace electronice de depunere la distanţă a Declaraţiei 112 începând cu obligaţiile aferente lunii iulie. Urmare celor de mai sus, agenţii economici trebuie să se conformeze prevederilor legale şi să intre în posesia certificatului digital calificat pentru transmiterea on-line a declaraţiilor fiscale, în special a Declaraţiei 112, cât mai repede posibil", se arată într-un comunicat de presă al DGFP Brăila.
Termenul până la care poate fi depusă online Declaraţia 112, aferentă situaţiei pe luna iulie, este 25 august. O mică întârziere va fi acceptată doar pentru contribuabilii care au depus documentul de confirmare a semnăturii electronice dar nu au primit confirmarea acestuia din cauza unor dificultăţi tehnice pe domeniul unde au adresa de e-mail, sau pentru operatorii economici care au certificat digital calificat, dar nu au confirmare