Cursa de viteză în coastă de la Pikes Peakes de lângă Colorado Springs, SUA, este cunoscută în lumea întreagă ca fiind cea mai sălbatică.
Sigur, poate sunt români care nu auziseră de ea, dar este o cursă ce presupune să rulezi la limita nebuniei pe un traseu în urcare de la 2.860 de metri altitudine la 4.300 de metri, însumând 20 de kilometri şi 156 de viraje. Vitezele pe care le ating bolizii pe traseul combinat asfalt cu macadam sunt de peste 200 de kilometri pe oră! Se rulează ca la zidul morţii, pericolul fiind omniprezent şi numai piloţii cei mai experimentaţi se pot avânta.
Nu vom intra în detaliile tehnice ale acestui prototip unic şi nici nu vom insista asupra pilotului Jean Philippe Dayraut. Vom reaminti doar ca a terminat cursa pe locul al treilea, parcurgând circuitul în doar 10 minute şi 17 secunde! După ce a trecut ceva timp şi am digerat cu toţii rezultatul lui Dayraut, credem că trebuie aplaudat fără rezerve. La o primă participare, cu o maşină complet nouă, să urci pe podium este o mare victorie. Pentru noi românii, faptul că un Duster a debutat într-un asemenea concurs în SUA nu poate decât să ne umple de mândrie. Cine s-ar fi gîndit acum doi-trei ani că o să ajungem cu Dacia noastră în Colorado? Ca să fim oneşti, este un proiect special născut la insistenţele unui pilot francez, care s-a derulat în afara României, fără nici o contribuţie de la Automobile Dacia. Probabil că în afara unei caroserii care seamănă cu Duster - în principiu- restul nu are nici o legătură cu Dusterul de serie.
Dar nu este nimic surprinzător. Toate celelalte modele în concurs se aflau exact în aceiaşi situaţie. Este de remarcat că producătorul francez a folosit marca Dacia, în condiţiile în care putea să meargă pe Renault aşa cum o face pe unele pieţe. Pentru asta nu putem decât să mulţumim executivilor Renault/Dacia care continuă să creadă în brand-ul