…interviu despre ”Hoţul de oase”, un spectacol de la care oamenii au fost trimişi acasă fiindcă n-au mai găsit locuri libere, un spectacol ignorat de presă dar nu şi de publicul căruia i s-a oferit pentru prima dată ocazia să vadă teatru vara. Şi nu orice fel de teatru, dar aici îi las pe critici să se pronunţe, şi nu orice proiect ci unul pe care Teatru 74 a pariat din nou şi a câştigat. Din nou…
Reporter: Un spectacol cu sala plină în miezul verii la Teatru 74, o premieră aş spune. Organizatorii zic că au mizat pe regizorul Radu Afrim. Ce zice Radu Afrim?
Radu Afrim: Eu am mizat pe ei. Sunt actori pe care îi ştiam demult, pe unii dintre ei chiar de acum 11 ani, de când am plecat din Târgu-Mureş. Aici am debutat, la Teatrul Naţional, dar de atunci n-am mai fost niciodată în Târgu-Mureş. Cu Nicu Mihoc am vorbit în fiecare vară, ”hai să facem”, ”hai să ne întâlnim”. Odată nu puteau ei, altădată nu puteam eu dar acum am zis ”acesta e momentul” şi l-am făcut. Sper că a ieşit bine pentru că am lucrat bine şi totul a fost perfect: trupa pe care am vrut-o, teatrul pe care l-am dorit şi libertatea pe care o doresc şi pe care o am cam întotdeauna.
Rep.: Unde se situează în tot acest proiect textul pe care l-ai ales?
R.A.: Textul l-am ales în funcţie de actorii pe care îi am aici. Eu fac texte contemporane în premieră absolută în România. Pentru actriţa din rolul principal am dat un casting dar în rest ştiam că am aici actori cu umor, prin urmare am ales un text cu umor. Şi… alegerea unui text nu e întotdeauna o chestie metafizică, e de multe ori una practică. Îmi trebuia unitate de spaţiu, de loc, pentru că teatrul este unul de buzunar, de proiecte, un teatru particular, şi deci nu m-am putut extinde la un text simfonic, cu o mare desfăşurare de forţe sau cu decoruri care se schimbă. Şi aşa, chiar cu o săptămână înainte de a veni aici, am găsit acea