Cei care folosesc mijloacele de transport în comun trebuie să se aştepte la tamponări, defecţiuni tehnice sau incendii. În timp ce maşinile răblăgite ale Regiei Autonome de Transport Public (RATP) sunt implicate şi în câte trei accidente zilnic, şefii oraşului plătesc bani grei pentru întreţinerea lor.
Şoferii mijloacelor de transport public au fost implicaţi anul trecut în 416 evenimente rutiere, cu 14 mai multe faţă de 2009, conform datelor RATP.
Autobuzele răblăgite din Iaşi, echipate cu sisteme de supraveghere de 500.000 de euro
Vinovaţi de aceste incidente se fac angajaţii RATP doar în 99 dintre cazuri, care sunt de cele mai multe ori tamponări sau coliziuni din cauza nerespectării regulilor de circulaţie. Celelalte accidente se produc din cauza aglomeraţiei din oraş, a străzilor înguste, a indisciplinei din trafic şi a şoferilor neatenţi.
Mai mult de jumătate din numărul accidentelor au vizat tramvaiele second-hand, care au fost implicate în 227 de incidente anul trecut. Autobuzele şi microbuzele au avut probleme în trafic de 182 de ori, iar mijloacele de marfă şi alte autoturisme, de şapte ori.
Milioane de euro, pentru defecţiuni în lanţ
Archimedes, un fiasco pe bani europeni la Iaşi
„Şi autobuzele, ca alţi participanţi la trafic, sunt potenţiale victime, pot provoca accidente şi pot fi lovite. Plus că traficul este aglomerat şi disciplina şoferilor lasă de dorit“, a explicat Maricel Ghercă, directorul RATP. Accidentele se ţin în lanţ în special în cazul autobuzelor MAZ sau a tramvaielor. În ultimele luni, autobuzele cumpărate în leasing de Primărie cu 10 milioane de euro au rămas în mijlocul zilei ori fără roţi sau ambreiaj ori s-au blocat în trafic. Un şofer de MAZ a pus în pericol viaţa călătorilor deoarece nu a verificat piuliţele unei roţi care s-a desprins în timp ce se deplasa. În schimb, tramvaielor li