Cine știe ce înseamnă „sărutul dopului“, va putea să aprecieze magia momentului, iar cine încearcă să ghicească va afla de la experți că e vorba despre zgomotul surd care se aude la deschiderea unei sticle cu vin.
Camera luminată discret, mese aranjate festiv, paharele aliniate în fața participanților și nelipsitul somelier, gata să răspundă la întrebările curioșilor. În centrul atenției, vinul. Spre deosebire de o ieșire clasică la restaurant, unde intenția este de a face consumație alături de prieteni şi cunoscuți, la o degustare poți aborda pe oricine, poți lega cunoștințe care s-ar putea dovedi utile pe plan personal sau profesional – networking. Astfel de evenimente ajung să fie parte integrantă din marketingul de promovare a unui produs și ajută proprietarii de localuri să aibă multă vizibilitate.
Cât costă o degustare?
Degustările sunt în primul rând de vin, whisky sau șampanie, la care se asociază uneori preparate culinare deosebite, mărci ale unor băcănii de lux. La rândul lor, băcăniile de lux organizează degustări de preparate pentru clienții casei.
Accesul la o degustare poate costa între 25 de lei și sute de euro, în funcţie de calitatea vinurilor care urmează să fie degustate, de locul unde se desfășoară și de eventualul meniu asociat. „De regulă, la wine-baruri sau la sediul producătorilor e mai ieftin, la restaurante pretențioase e mai scump. Dar există și degustări mai simple, în care un obișnuit al locului este invitat fără să plătească nimic, iar dacă dorește ulterior să cumpere vreun produs care i-a plăcut, este cu atât mai bine, dar nu e obligatoriu“, susține Cezar Ioan, editor la vinul.ro, unul dintre cunoscătorii vinurilor în România. În mai multe wine-baruri bucureștene, producătorii și importatorii organizează periodic degustări gratuite pentru publicul respectivelor locații. Un astfel de exemplu e