Judeţul Arad, renumit pentru numărul mare de balastiere pe care îl are pe întreg cursul râului Mureş, a devenit atracţia ungurilor. În timp ce unii îşi repară drumurile, ale noastre sunt făcute praf de autovehiculele care le tranzitează zi şi noapte.
Ungurii îşi fac drumurile cu nisip de la balastierele şi carierele de piatră din judeţul Arad. Ei spun că nisipul românesc este de calitate superioară şi că, datorită distanţei geografice mici, este şi avantajos de transportat.
„Suntem foarte mulţumiţi, atât de calitate, cât şi de preţ. Până acum am efectuat trei transporturi de câte 12 tone de balast fiecare şi urmează să stabilim de cât vom mai avea nevoie”, a declarat Zsolt Csicsó, unul dintre cei care se ocupă de aprovizionarea cu materiale a autostrăzii Szeged-Mako de la balastiera din Ghioroc. Balastierele noastre, spre bucuria patronilor, continuă să prindă contracte foarte bune.
„Avem comenzi pentru piatră, balast şi chiar pământ care se îndreaptă spre Ungaria. Nu doar balastiera noastră a prins contracte cu maghiarii, ci şi alte balastiere de pe Valea Mureşului. Până acum am avut contracte pentru autostrada Szeged-Mako, din ţara vecină, şi vom trimite şi pentru realizarea autostrăzii Mako-Nădlac”, a spus Dan Ianoş, reprezentantul balastierei din localitatea Ghioroc.
Din spusele vicepreşedintelui Consiliului Judeţean se pare că balastierele din judeţul nostru ar fi prins contracte atât la autostrada Nădlac-Arad, cât şi la investiţii realizate în alte judeţe. „Din surse sigure, pot să vă spun că inclusiv autostrada Orăştie-Sibiu va fi realizată cu piatră, nisip şi pământ din judeţul nostru”, a spus Cristian Drăgan.
Drumuri distruse
Deşi afacerile merg bine pentru patronii de balastiere, există şi o parte mai puţin profitabilă: maşinile de mare tonaj, care transportă materiale pentru Unguria, stric