În dispeceratul de monitorizare de la Bărcăneşti, unul dintre punctele de unde Poliţia Rutieră stă cu ochii pe traficul de pe DN1, sunt mai multe scaune goale decât poliţişti. De aici pleacă în plic, spre domiciliile şoferilor vitezomani, amenzile.
Imagini surprinse de sistemul de monitorizare a traficului pe DN1.
Poliţistele Elena şi Ana Maria se împart cum pot, alături de încă un coleg, între teancurile de procese verbale aduse de pe toate drumurile naţionale din judeţul Prahova, de patrule şi de maşinile cu radar, şi sutele de amenzi printate automat de sistemul electronic de monitorizare a traficului de pe DN1.
"Dacă ne întrebaţi cine se mai uită şi pe monitorizarea video, să ştiţi că nu mai avem timp de asta", recunoaşte Elena, privind spre cele câteva monitoare prăfuite care transmit live traficul de pe şosea. Panoul mare, pe care ar fi trebuit să fie afişate imaginile de pe camerele din tot sistemul, oricum nu funcţionează - s-a defectat.
De altfel, şoferii de pe DN1 joacă fără să ştie un fel de ruletă rusească. Din cauza lipsei de fonduri şi de personal, camerele radar nu merg toate, ci doar una sau două, şi asta doar 2 ore pe zi. Surpriza este însă că poliţiştii de la Rutieră aleg intervalul orar aleatoriu, astfel că şoferii nu pot fi niciodată siguri că pot să trişeze cu viteza fără să plătească. Când funcţiona la capacitate maximă, 24 de ore din 24, sistemul genera în jur de 1.500 de amenzi pe zi. Acum, rareori atinge 200 de contravenţii constatate zilnic.
Cu tot cu ofiţerii, în dispecerat au rămas 11 oameni, minus o colegă în concediu maternal. Trei urmează să plece, după marea restructurare din Ministerul de Interne. La inaugurare, în 2005, aici lucrau 24 de poliţişti.
Amenzi de 1,6 milioane euro într-un an jumătate. Radarul-campion din Puchenii Mari: 30% din total @