Week-end-ul trecut a adus o premieră pentru întreg sportul românesc. La Arad a avut loc a şasea etapă a Campionatului Naţional de Raliuri, însă proba din vestul României a contat şi ca penultimă etapă în campionatul de specialitate al Ungariei. Astfel, o întrecere sportivă desfăşurată pe pământ românesc a contat şi ca o competiţie internă în altă ţară.
Chiar dacă nu s-a făcut un clasament comun la finalul raliului, din refuzul politicos al vecinilor, totuşi, timpii acumulaţi de fiecare pilot în parte au arătat că maghiarii ne dau clasă, cel puţin la automobilism sportiv. Cel mai rapid concurent din ţara vecină a fost Janos Toth, care a parcurs cei 125 de kilometri de probe speciale într-o oră, 16 minute şi 46 de secunde. Pe de altă parte, învingătorul din campionatul naţional autohton, Valentin Porcişteanu, a terminat acelaşi traseu într-o oră, 19 minute şi 9 secunde, un timp cu aproape două minute şi jumătate mai slab decât campionul din Ungaria.
Interesant este că mai rapid decât Porcişteanu a fost nu doar Janos Toth, ci şi următorii trei clasaţi din campionatul maghiar, astfel că, într-un clasament neoficial comun, cel mai bun pilot român a fost abia pe locul al cincilea la general. Organizatorii şi apropiaţii românilor au încercat să găsească mai multe explicaţii pentru această diferenţă existentă. S-a vorbit despre faptul că aceasta a fost penultima etapă din campionatul ţării vecine, astfel că lupta la vârf trebuia să fie foarte aspră, lucru demonstrat şi de faptul Janos Toth a preluat şi conducerea la general.
Românii şi-au văzut interesul
Mai apoi, la proba superspecială de vineri seara reprezentanţii României au fost obligaţi să încalţe cauciucuri de macadam, în timp ce piloţii maghiari au rulat cu ce anvelope au avut ei chef, astfel că acesta ar fi fost un alt motiv pentru care timpii de la final au fost clar în favoarea vecinilor.