Multe companii au înţeles oportunitatea investiţiilor în relaţii publice, însă acum cerinţele sunt mai mari, iar bugetele s-au micşorat
Însă acestea se aşteaptă la un impact similar cu cel al campaniilor media
Printre principalele probleme din piaţă se numără teama clienţilor de a comunica cât mai mult şi cât mai deschis şi lipsa specialiştilor
În contextul economic dicifil, multe companii au înţeles oportuniteta învestiţiilor în relaţii publice, însă acum cerinţele sunt mai mari, cu toate că bugetele alocate sunt destul de mici. "Mulţi clienţi au sesizat oportunitatea investiţiei în PR, odată cu scăderea bugetelor media în ultimii 2 ani. Însă pretenţiile sunt mari şi bugetele nu foarte generoase", a declarat, pentru Curierul Naţional, Mihaela Petrovan, general manager More than Pub. Ea consideră că acest lucru a determinat segmentarea PR-ului. "Iată că s-a ajuns la segmentarea PR-ului în online şi offline, însă canalele media sunt portavocea PR-ului şi e firesc să urmeze trendurile media. Aşadar, ponderea comunicării PR pe online va fi tot mai mare", a explicat ea.
Teama clienţilor de a comunica
Printre principalele probleme cu care industria de relaţii se confruntă, la ora actuală, se numără, potrivit Mihaelei Petrovan, teama clienţilor de a comunica cât mai mult şi cât mai deschis, lipsa specialiştilor şi obstinaţia unor publicaţii în a obţine bani cu orice preţ sau de a fi părtinitoare.
Despre calitatea campaniilor de relaţii publice, în acest context economic dificil, reprezentantul agenţiei More than Pub a spus: Calitatea campaniilor este "medie, cu mici sclipiri pe ici pe acolo", adăugând că salută două agenţii locale, care au şi fost premiate în varii competiţii, generând vânzări pentru clienţi.
"Însă dacă clientul nu aproba rutele creative şi originale - şi mai ales eficiente -, degeaba e bună age